Randmeren Sessie #3: Bunschoten-Spakenburg

26 oktober was de derde Randmeren Sessie in Bunschoten-Spakenburg, waar maar liefst 77 enthousiaste deelnemers aanwezig waren. De grootste bijeenkomst tot nu toe! Het was een geslaagde sessie waar ruimte was voor dialoog en het verkennen van mogelijke oplossingen voor de uitdagingen waarmee de Randmeren te maken hebben.

Een verslag van de derde sessie

Een centraal onderwerp tijdens de sessie was het uitdiepen van de Randmeren, zodat er meer ruimte is om te varen. De aanwezigen deelden de wens om meer eilandjes realiseren, maar benadrukten tegelijkertijd het belang van het behouden van een geleidelijke oever. Ruimte was een veelgehoorde kreet tijdens de bijeenkomst, met de nadruk op het feit dat er meer ruimte nodig is voor de natuur, maar ook voor diverse watersporten zoals, kiten, suppen en kanoën. Bovendien werd opgemerkt dat het momenteel te druk is op het water, wat tot frustratie leidt. Een ander aandachtspunt was de aanwezigheid van waterplanten, die een uitdaging vormen voor watersporters. De sessie bracht de wens naar voren om een rustgebied voor vogels te creëren, waardoor het Randmerengebied niet alleen een plek is voor recreatie, maar ook voor natuurbehoud.


De Randmeren Sessie in het kort

1 iemand heeft een zeearend als huisdier

“Het gebied in drie woorden: natuurlijk, ruimtelijk en heel eigen.”

Wilbert uit Leusden

77

Ideeën opgehaald

80%

is een zeiler

“Er is voor mijn gevoel niet één beeld van de Randmeren, omdat het zo divers is.”

Hanneke uit Amersfoort

Een greep uit de ideeën

Kom ook naar de Randmeren Sessies

Op de hoogte blijven
van wat we doen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang updates over het project.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Deze website maakt gebruik van cookies
Door te klikken op 'Accepteren', gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen.